måndag 16 november 2015

Today's Workout (Måndag vecka 47)


Precis lika najs som det var förra måndagen när jag redan på morgonen avklarat benpasset var det idag när jag runt kl 9 var klar. Amazing! Och det går bra nu!

Uppvärmning blev sex minuter på crosstrainern. Jag är mör i axlarna sen box igår, så tror det är smart att låta dem och roddmaskinen vila lite.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats/Benböj med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 50 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 70 kg) (Ökning!)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 16 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 16 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Liggande lårcurl (10 x 3 x 20 kg) (Ökning!)
Rygglyft (20 x 3 x 5 kg) (Ökning!)

De planerade ökningarna från förra veckans utvärdering genomfördes och jag känner mig grymt nöjd. Jag lyckades även klämma in en övning till, som jag kört många gånger tidigare, enbensdeadliftsen. Till nästa vecka skulle jag vilja spräcka gränsen på personbästa gällande marklyften, och kanske köra åtminstone ett set på 60 kg eller 55 kg. Jag skulle även vilja öka enbensdeadliftsen till 20 kg, det har jag dock kört tidigare.

Nu blir det skola för hela slanten. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar