onsdag 18 november 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 47)


Pendeltåget blev sent imorse, inte kul när man gått upp supertidigt för att dra till gymmet. Ville ju inte missa hela passet, hade en föreläsning som jag var tvungen att timea i skolan också. Men som tur var hann tåget fram så jag åtminstone hann med en snabbversion av passet. Axlar, bröst och triceps idag.

Uppvärmning blev tre minuter rodd. Alldeles för lite egentligen, men var gör man inte för att hinna med sina styrkeövningar?

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Axellyft åt sidan med hantlar (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft framåt med hantlar (10 x 3 x 8 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 7,5 kg)
Triceps bakom huvudet med kettlebell (10 x 3 x 12 kg)
Dips med assistans (10 x 3 x ca 30 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 14 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 17,5 kg)

Det gick bra. Jag håller samma vikter som jag kört tidigare, även om axelpressen är helt fruktansvärd. Vill gråta efter varje set. Men nu är det gjort för den här veckan. Hejaheja.

Ikväll blir det bio. Fullt upp helt enkelt, och projektet i skolan jagar mig hack i häl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar