tisdag 27 oktober 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 44)


Förlåt, jag vet att jag drygar. Jag är seg på att skriva inlägg. De två senaste veckorna har varit mycket med flytt och förkylning. Nu känner jag att jag börjar komma på banan igen.

Idag körde jag på med styrketräning, överkroppen den här gången.

Värmde upp med fem minuter rodd, för ovanlighetens skull, något som jag nog ska fortsätta med. Värmer upp kroppen bättre och snabbare, och är bättre träning. Försöker köra i ett tempo så jag hinner 1 km på fem minuter.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 12 kg) (Ökning!)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 12 kg) (Ökning!)
Axellyft med skivstång längs kroppen (10 x 3 x 12,5 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg) (Ökning!)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 17,5 kg) (Ökning!)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 7,5 kg) (Ökning!)

Det går bra nu. Mesade inte i någon övning, och körde mitt max eller ökade i samtliga. Shit vad bra! Nu ska jag bara försöka hålla det här till nästa pass!

Det blir nog ingen träning imorgon, men på torsdag kanske! Hade varit kul med danspass, men annars så blir det benstryka. Ha det bra, och trevlig tisdag eftermiddag. Nu blir det snart fikapaus här!

tisdag 20 oktober 2015

Today's Workout (Måndag vecka 43)


Styrketräning igår. Sjuk idag, igen. Har flyttat från min studentkorridor där jag spenderat det senaste året, till en egen lägenhet. Så den här helgen har varit kaos. Eller kanske inte kaos, men mycket att göra hela tiden. Igår fick jag en aning ont i halsen, och nu har den blev tjock och det känns som om mitt befinner sig i en bubbla, tror uppfattningsförmåga och hörsel är lite ur balans.

Men träningen går då? Det gick bra.

Uppvärmning som vanligt, fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Benböj/squats (10 x 3 x 15 kg) (Ökning!)
Marklyft (10 x 3 x 35 kg)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 12 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 12 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Rygglyft (20 x 3 x 0 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 25 kg)

Idag då? Träningsvärk, check! Inte så roligt när man är sjuk dock.

Hoppas på att bli bättre snart. Trevlig tisdag, och hoppas du är friskare än jag.

tisdag 13 oktober 2015

Today's Workout (Måndag vecka 42)


Ja, jag vet, det här inlägget kommer upp en dag för sent. Mitt fel. Glömde bort det igår

Först styrketräning för överkroppen på gymmet, och sen Medeljympa 40 minuter.

Uppvärmning blev 5 minuter rask gång på löpbandet.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls (10 x 3 x 12 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 10 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 10 kg)
Axellyft åt sidan med hantlar (10 x 3 x 6 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 20 kg)

Mer än så blev det inte. Men sen Medeljympa på det så kan jag lova att jag var slut i alla fall. Nu blir det träningsuppehåll för resten av den här veckan, för jag ska flytta och har så mycket att styra med det. Projektet i skolan har också dragit igång igen, så jag försöker lägga lite fokus på det med.

torsdag 8 oktober 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 41)


Träning idag, jao. Det blev det igår också: Medeljympa på Friskis, men jag hade inte riktigt tid och energi att göra ett inlägg här på bloggen. Men det var skönt att göra någon typ av konditionsträning!

Uppvärmningen idag blev fem minuter crosstrainer.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Benböj/Squats (8 x 3 x 15 kg)
Marklyft (10 x 3 x 35 kg) (Ökning!)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 12 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 12 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 50 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg) (Ökning!)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg) (Ökning!)

Det går bra nu, men herregud vad trött jag har varit hela eftermiddagen efter träningen. Jag skippade rygglyften som jag annars alltid kör i kombination med benpasset, men det var för att jag har aningen ont i nedre ryggen, träningsvärk från igår antagligen, och känner att jag behöver vila den lite. Tekniken på benböjen börjar sitta, och jag klarar att hålla svanken och hålla upp kroppen, utan att falla för långt fram, härligt! Kanske kan börja lägga på lite mer vikt snart?

Trevlig kväll! Och tagga helg!

tisdag 6 oktober 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 41)


Jag vet att det är sjukt ostrukturerat just nu. Stressen som låg över mig i söndags har släppt och många pusselbitar har fallit på plats. Det är otroligt skönt. Idag har jag till och med tränat, styrketräning för överkroppen. När jag kom tillbaka till skolan efteråt så var armarna så darriga att det var svårt att fortsätta med projektet.

Uppvärmning, som vanligt fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft med skivstång längs kroppen (10 x 3 x 12,5 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 12 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 26 kg)
Tricepsneddrag i kabelmaskin (10 x 3 x 10 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Smala latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 15 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 5 kg)

Den där axelpressen i slutet tar DÖD på mig. Schamponera håret efteråt är så sjukt jobbigt.

Trevlig tisdag! Jag mår bra och hoppas ni gör det med.