torsdag 3 december 2015

Today's Workout (Torsdag vecka 49)


Innan idag hade det inte blivit träning på en och en halv vecka. Jag blir som helt konstig då, kan inte sova, och aptiten sjunker rejält. Men jag har haft fullt upp både förra veckan och den här. Det var dock otroligt skönt att komma tillbaka till gymmet och låta mjölksyran få kännas ordentligt. Rygg och biceps idag.

Uppvärmning: tre minuter rodd

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls med hantlar (10 x 3 x 16 kg)
Stående rodd med skivstång (10 x 3 x 17,5 kg) (Ökning!)
Breda latsdrag (10 x 3 x 25 kg)
Pull-ups med assistans (5 x 1 x ca 40 kg) + (3 x 2 x ca 40 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 26 kg)
Ryggdrag/Pull down i maskin (10 x 3 x 20 kg)

Ett kort pass, men rejält darrigt efteråt.
Nu är det chill på planeringen. Kanske tar benstyrka imorgon eftermiddag, om jag känner mig sugen.
Hadet!

tisdag 24 november 2015

Today's Workout (Tisdag vecka 48)


Axlar, bröst och triceps idag.

Uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Axellyft åt sidan med hantlar (10 x 3 x 10 kg) (Ökning!)
Axellyft framåt med hantlar (10 x 3 x 10 kg) (Ökning!)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 5 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 14 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 15 kg)
Triceps bakom huvudet med kettlebell (10 x 3 x 12 kg)
Dips med assistans (10 x 3 x ca 30 kg)

Det gick bra. Nu är det darrigt värre, och fläta håret är nivå omöjlig. Men jag måste fortsätta med modellbyggandet! Hadet!

måndag 23 november 2015

Today's Workout (Måndag vecka 48)


Styrketräning för ben och säte. Kom till gymmet vid halv åtta. Tiden blev lite knapp, så jag tog bort rygglyften, men annars gick det fantastiskt bra, även om huvudet inte riktigt är med.

Uppvärmning blev sju minuter på crosstrainern.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats/Benböj med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft (10 x 3 x 60 kg) (Ökning och PR!)
Liggande benpress (10 x 3 x 70 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Liggande lårcurl (10 x 3 x 15 kg)

Hej och hå. Dags att fortsätta med projektet.

Träningsplanering för vecka 48

Kortfattat den här gången. Ganska emotionellt ostabil just nu, PMS eller något. Kör på med träningen och hoppas den kan få mig på andra tankar. Födelsedag på onsdag, och fullt upp både hemma och i skolan. Träningen blir tyvärr lite bortprioriterad, även om det är träning som jag behöver för att komma bort från stressen.

Måndag: Styrketräning för ben och säte

Tisdag: Styrketräning för axlar, bröst och triceps

Onsdag: Vila! (Och födelsedag)

Torsdag: Vila!

Fredag: Styrketräning för rygg och biceps

Lördag: Vila!

Söndag: Vila!

Ingen kondition den här veckan. Kan inte stressa för att hinna med träningen. Den får bli när den blir. Jag vet att den är viktig men ju fler moment i schemat, desto mindre tid för att ta det lugnt.

fredag 20 november 2015

Today's Workout (Fredag vecka 47)


Gymmet idag. Det gick bra. Konstig dag idag. Förmiddagen gick åt till träning och inköp av mat, och eftermiddagen har jag ägnat åt projektet i skolan. Det går framåt, men jag är inte helt säker på vad jag gör nu. Jag jobbar på, gör som jag tänker, och så får jag analysera efteråt.

Träningspasset var rygg och biceps idag.

Uppvärmning blev fem minuter rodd.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Bicepscurls med hantlar (10 x 3 x 16 kg)
Stående rodd med skivstång (10 x 3 x 15 kg)
Pull-ups med assistans (5 x 3 x ca 40 kg) (Ökning i repetitioner och set!)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (igen, i en annan maskin) (10 x 3 x 20 kg)
Ryggdrag (10 x 3 x 20 kg)

Ja är fortfarande lite kluven till det här passet. Jag genomförde det i alla fall. Glad att jag ökade i pull-upsen, målet är att lätt kunna göra tio på raken, utan assistans, men det tar nog ett bra tag innan jag är där.

Nu är det helg på gång. Snart är la familia här och imorgon ska vi fira födelsedag. Trevlig helg!

onsdag 18 november 2015

Today's Workout (Onsdag vecka 47)


Pendeltåget blev sent imorse, inte kul när man gått upp supertidigt för att dra till gymmet. Ville ju inte missa hela passet, hade en föreläsning som jag var tvungen att timea i skolan också. Men som tur var hann tåget fram så jag åtminstone hann med en snabbversion av passet. Axlar, bröst och triceps idag.

Uppvärmning blev tre minuter rodd. Alldeles för lite egentligen, men var gör man inte för att hinna med sina styrkeövningar?

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Axellyft åt sidan med hantlar (10 x 3 x 8 kg)
Axellyft framåt med hantlar (10 x 3 x 8 kg)
Axelpress i maskin (10 x 3 x 7,5 kg)
Triceps bakom huvudet med kettlebell (10 x 3 x 12 kg)
Dips med assistans (10 x 3 x ca 30 kg)
Bänkpress med hantlar (10 x 3 x 14 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 17,5 kg)

Det gick bra. Jag håller samma vikter som jag kört tidigare, även om axelpressen är helt fruktansvärd. Vill gråta efter varje set. Men nu är det gjort för den här veckan. Hejaheja.

Ikväll blir det bio. Fullt upp helt enkelt, och projektet i skolan jagar mig hack i häl.

måndag 16 november 2015

Today's Workout (Måndag vecka 47)


Precis lika najs som det var förra måndagen när jag redan på morgonen avklarat benpasset var det idag när jag runt kl 9 var klar. Amazing! Och det går bra nu!

Uppvärmning blev sex minuter på crosstrainern. Jag är mör i axlarna sen box igår, så tror det är smart att låta dem och roddmaskinen vila lite.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Squats/Benböj med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 50 kg)
Liggande benpress (10 x 3 x 70 kg) (Ökning!)
Enbensdeadlifts med höger ben (10 x 3 x 16 kg)
Enbensdeadlifts med vänster ben (10 x 3 x 16 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Liggande lårcurl (10 x 3 x 20 kg) (Ökning!)
Rygglyft (20 x 3 x 5 kg) (Ökning!)

De planerade ökningarna från förra veckans utvärdering genomfördes och jag känner mig grymt nöjd. Jag lyckades även klämma in en övning till, som jag kört många gånger tidigare, enbensdeadliftsen. Till nästa vecka skulle jag vilja spräcka gränsen på personbästa gällande marklyften, och kanske köra åtminstone ett set på 60 kg eller 55 kg. Jag skulle även vilja öka enbensdeadliftsen till 20 kg, det har jag dock kört tidigare.

Nu blir det skola för hela slanten. Trevlig måndag!